måndag 16 april 2012

Första dagen på veckan

Sitter här vid datorn med håret fullt av smet-kletig hårfärg. Plus en plastpåse.
Mathias, som jobbat natt fredag-idag, ligger och sover i soffan.

Jag ser fruktansvärt mycket fram emot helgen. Hela helgen.
Fredag; vi ska på Mustasch som spelar på Amazon. För några somrar sedan spelade dom på Sommarens sista suck i Eskilstuna. Det var dessutom, enligt dom, även deras sista suck. Sista spelningen innan mitt absoluta favoritband skulle lägga av. Och jag jobbade den helgen.. och inte en enda jobbarkompis ville byta helg med mig. Så jag kunde inte gå.
Men en dag i december (2011), när jag gick till jobbet, sneglade jag på anslagstavlan vid Amazon.. och där satt den; Mustasch-affischen. Helt lyrisk ringde jag till min pappa, som bokade tre biljetter på direkten. Det blev min och Mathias julklapp från honom. Äntligen, på fredag, ska jag få se dom live. Det kommer att bli AWESOME!
Lördag; kommer jag förmodligen vakna upp bakfull. Slöa och slappa en stund. För att sen göra mig iordning för att åka iväg till Katrineholm till mina bästa vänner (Mallan, Carro och Alme) från gymnasietiden. Vi ska äta mat, dricka vin, spela spel och snacka skit. Det vi gör allra bäst (när vi väl träffas). :) Det ska bli AWESOME det med och jag ser precis lika mycket fram emot det som till konserten. Om inte mera t.o.m.
Söndag; kommer jag förmodligen vakna upp bakfull. Slöa och slappa en stund. Tillsammans med mina bästa vänner från (Mallan, Carro och Alme) gymnasietiden. Vi ska käka brakfrukost, snacka lite mer skit och bara vara en stund. Sen kommer Mathias någon gång under dagen och hämtar hem mig (hoppas jag?).. så kan jag fortsätta med min bakfylla här hemma. Kanske käka lite pizza?

Min kommande helg. Låter bra, huh? Kommer nog bli bästa helgen på länge!
Nu har jag fått brev från min kusin. Vi är brevvänner, förstår ni. Med riktiga brev.. inte e-post! Utan papper och penna! Det är vardagslycka. :)
Heido så länge! På återseende.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar