onsdag 18 april 2012

Självsammen

Vilma och jag är ensamma hemma, igen. Mathias jobbar natt och kommer inte hem förän efter åtta imorgon bitti. Det braiga med det är att jag får ha datorn för mig själv, spela sims, kolla Facebook/Hemnet/bloggar hur länge jag vill. Utan att ha en uns dåligt samvete över att jag är dåligt sällskap och att Mathias har tråkigt. Men sen får han gärna ploppa upp bredvid mig i sängen när jag ska sova.. för tro't eller ej, hunden är ingen större beskyddare precis.. Hade hon kunnat hade hon nog fanimig tuggat ihjäl mig för att skona sitt egna liv. Haha.. skämt å sido.
Men seriöst, jag är nervös när jag är hemma själv på nätterna. För alla vet hur jävligt världen har blivit.. eller? Jag menar; kyrkligt folk här i FLEN utnyttjar barn sexuellt (bara det?! I lilla Flen?!). Folk blir våldtagna, rånade och misshandlade om vartannat. Man hör om inbrott här och där. Det skulle fanimig inte förvåna mig om någon klättrade upp på våran balkong, krossade fönsterrutan, tog sig in i lägenheten och krossade mig.. I samarbete med hunden..

Så, kom hem nu, Mathias!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar