lördag 14 april 2012

Mattis och jag

Snodde denna lista från Riikka.. jag gillar listor.

Vad heter ni? Emelie och Mathias.
Hur träffades ni? På en nattklubb i Sunny Beach. Kärlek vid första ögonkastet, för min del. ;)
Hur länge har ni varit tsm? Tre år och åtta månader. Fyra år i slutet på Augusti.
Är ni förlovade? Nope.
Bor ni ihop? Jovars, sen tre år och sex månader tillbaka.
Har ni barn? Nej, lite tidigt för det. Även om man är jävligt sugen. Men räknas hunden..?
Har båda körkort? Japp, Mathias hade redan när vi träffades, jag snart ett år.
Isåfall, vem kör bäst? Mathias, helt klart! Jag är lite av en fartdåre.
Kommer du ihåg er första kyss? På dansgolvet på Den Glade Viking, Sunny Beach.
Vem sa ”Jag älskar dig” först? Kommer inte ihåg. Han, jag? Han kommer säkert ihåg.
Vem är äldst? Jag är åttiosjua, han åttioåtta. Du kan räkna?
Vilka stjärntecken är ni? Lejoninnan och skytten.
Vem fyller först på året? Jag!
Vem är längst? Han, såklart, som det ska vara.
Vem sjunger bäst? Jag? Han? Jag har nog faktiskt aldrig hört honom sjunga seriöst.. Han ylar (jaa, ungefär som en hund) bara med i låtar eller skrålar för att retas med mig. Men är jag inte ute och cyklar helt och hållet så har han en gång fått erbjudande att bli sångare i ett band..?

Håller ni i handen på stan?
Nja, inte jätteofta, när vi kommer ihåg. Haha.
Var nån av er oskuld när ni träffades? Nope.
Kände ni varann innan ni blev ihop? Haha, nej.

Blev du kär i första ögonkastet?
Japp, definitivt. :)
Har ni någon speciell låt? Guru Josh Project - Infinity 2008. Våran låt, som vi dansade till i Bulgarien.
Har ni stora framtidsplaner? Ja, inte så stora kanske. Jag (vi) vill vara en helt vanlig svensson med vardaglig lycka.
Har ni gråtit i varandras armar? Njaa..
Har ni varit utomlands tillammans? Turkiet, 2011.

Vem lagar bäst mat?
Vi två, när vi lagar mat tillsammans.
Vad gör ni en vanlig vardagskväll? Kollar på film, eller några avsnitt av en serie. Ibland spelar vi spel, på varsitt håll. ;)

Ger ni alltid varandra en puss när ni ses?
Ja, ibland kan det blir strax efter; "just det, vi glömde puss!". Haha.
Blir du lätt svartsjuk? Njaa, inte jättemycket. Han är jävligt bra på att uppskatta mig och säga att jag är vacker. Jag kommer nog märka när det är dags att bli svartsjuk, om det händer.
Brukar ni bråka? Mera förr. Men jaa, ibland. Det måste man la göra ibland? Orka att INTE bråka.. det känns så jävla bra när man blir sams efteråt.
Ringer eller SMS:ar ni mest? Sms, oftast.
Vad är hans/hennes finaste kroppsdel? Hans ben. Rumpan. Näsan och ögonen.. och munnen.

Brukar nån av er prata i sömnen?
Jag, så gott som alltid.. så fort jag somnar, ungefär.
Brukar nån av er snarka? Vi snarkar nog ikapp.. varje natt. Stackars grannarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar