fredag 13 april 2012

Att lära

Ungefär som man fick lära sig att gilla kaffe för att hålla sig vaken tidiga mornar på jobbet så får jag försöka pränta in i min -mindre effektiva- hjärna att jag ska blogga. För det första för att jag gillar att skriva. Egentligen för hand, men för att få sopa av mer eller mindre tunga saker från axlarna.

Som det är idag så är jag för det mesta glad! Jag har (oftast) inga tråkigheter att dela med mig av.. och skulle jag ha det så skulle jag förmodligen inte dela med mig av det här.. i bloggen..

Jag har åsikter, ofta, men som jag inte har kuraget att påpeka. Oftast. En stor del av min hjärna säger att det är bättre att hålla saker inom sig, för att behålla friden. T.ex. på jobbet. Än att säga vad man tycker.. och inte behålla friden.. eller..? Jag lär mig att tycka mindre om folk, i hemlighet, istället för att säga vad det är som stör mig.. ÄH! Skitsamma. Förmodligen en mindre bra egenskap.. men bäst i ett kärringdominerande yrke..

Min bättre hälft jobbar natt.. igen. Jag somnade på soffan efter jobbet.. igen. Och nu sitter jag här, framför datorn. Knappar ner lite bokstäver här i bloggen och sitter och planerar hur jag ska inreda mitt nästa hus i The Sims.. igen. Spännande, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar