torsdag 19 april 2012

Hästtjej

Mamma är ju i Boden.. eller påväg. Eller vad hon nu är. Hon åkte med tåget kvart i sju imorse, iallafall. Därför är jag hästansvarig i några dagar.. närmare bestämt fram tills på måndag.
Det är ärligt talat jävligt avslappnande OCH uppiggande att åka ut dit. Det luktar gott. Vilma får springa runt och äta hästskit. Mina armar får lite träning av mockningen. Jag får dessutom komma ut i friska luften och röra på mig. Både jag och Vilma blir lyckligare av stallet.. och av skogen överhuvudtaget.
Idag vart det bara mockning och så kikade jag så Alma stod på alla fyra. Och det gjorde hon.. hon till och med rejsade med alla fyra. (Människa = MAT!) Men Vilma fick nog i sig en årlig dos av hästbajs iallafall.. så hon är lycklig.. och mätt.

Jag ska ta tag i städningen.. för imorgon får vi främmande av lite folk som ska med till Mustasch. Jag lär la skriva lite till innan jag går och lägger mig. Så vi hörs..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar