söndag 15 april 2012

Katrineholm


Min kusin Melinda fyllde år för några dagar sedan, och idag var vi där och fika; Mathias, jag, mamma och pappa (och resten av pappas sida släkten, typ). Melinda hade spenderat otroliga fem timmar, fyra chokladkakor och två paket smör på en mastodont-chokladkaka. Den var enorm! Men god (och mäktig). 

Innan vi anlände till Melinda så var vi lite i Secondhand-butiker; Pingstkyrkan och Röda Korset. Träfigurerna är servetthållare, som jag fick av mamma (för att jag inte vågade köpa, ifall Mathias skulle bli bitter över att jag köpte hem ännu mera skräp). Dom kostade en tia styck, och är faktiskt en anledning för mig, i framtiden, att faktiskt bjuda hem folk på middag. Bara för att få använda dom! Jag dog när jag såg dom. :) Sen återuppstod jag..
Innan vi var och fyndade på Röda Korset, där jag köpte (fick) trädjuren, var vi på Pingstkyrkan. Där köpte mamma (igen, men denna gången för att vi tog våran bil till Katrineholm. Istället för bensinpengar) dom där Adidas-skorna. Dom dog jag också när jag såg, och dog lite till när dom passade och bara kostade en sjuttio-lapp. 
Det är fanimig ren lycka; att fynda.. och att gå på Secondhand! Det finns lycka i massa andra grejer också.. men det kan jag ta i ett annat inlägg.

Nu har jag jävligt ont i höger öra.. det känns liksom som att någonting där inne håller på att blåsa upp sig, och börjar ta en jävla massa plats. För att sen POFF..! Ska jag dö nu..?
Nejdå, det släpper la snart. Hoppas jag. 

Jag går och lägger mig (alldeles solo, inatt igen), så har det nog slutat till imorgon. 
Så, god natt. Hörs imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar