torsdag 19 april 2012

Städtanten

Som vanligt gick det jävligt dåligt att städa.. jag hann damma och hänga lite tvätt innan jag somnade i soffan. Men, vadfan, dammsuga hinner jag göra imorgon.. eller?

Jag har aldrig varit bra på att städa.. ni vet, jag är den där som hittar andra saker att göra istället. Fast i mitt fall är det; "Jävlar, vad klädkammaren är rörig.. bäst att städa lite och vika ihop alla kläder igen.. hm, dom byxorna hade jag glömt.. undrar om dom passar?", missförstå mig rätt.. jag städar klädkammaren. Men det tar hela dagen! Konstigt nog..
Annars brukar jag vara överdrivet noggrann. Jag kan vara i full gång med att städa, bli törstig och ta ut en flaska vatten ur kylskåpet.. och till min förfäran kan där finnas en fläck! Såå, ut med alla kylvaror, hyllorna och grönsakslådan. Diska allt, torka av, kolla datum på maten, ställa in allt igen. Sen fortsätter det; "Hm, den här sweetchili-såsen behöver juh faktiskt inte stå i kylskåpet.. den kan juh stå i skafferiet.", öppnar skafferiet; "Faanockså!"..
Jag har alltid varit den som rensar varje gång jag städar, också. Saker jag inte använder, mat som har gått ut, en blomma som varit död i flertal månader, strumpor (med sammanlagt sju hål) som Mathias lagt i tvätten..
Detta resulterar i att det för det mesta tar en evinnerlig tid att städa för mig.. jag måste allt som oftast avvara en hel jävla dag för att städa våran lilla tvåa. Därför sker det inte så ofta som det egentligen skulle behövas..

Men, vadfan.. vad gör det om hundra år..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar