måndag 30 april 2012

Ge mig

Något jag dagligen brukar göra är att kika på hus på Hemnet. Jag drömmer mig bort; hur jag skulle ha inrett köket och vilka tapeter vi skulle ha haft i vardagsrummet. Brukar fundera på ifall vi skulle slå på stort och sätta upp riktigt trästaket runt tomten eller bara såntdär staket man ofta har runt dagisgårdar. Vissa hus kanske redan har staket?
Är köket nyrenoverat? Badrummet nykaklat? Taket på huset? Vad skulle vi ha gjort om vi köpte huset? Skulle vi klara ett hus? Tegel eller trä? Hur stor är gräsmattan? Skulle vi klippa den regelbundet?

Ni vet. Jag är tamigfan i den åldern. Då man vill ha hus.. och allt det där.. ni vet. Svenssonlivet.
Jag har inte bråttom. Jag bara drömmer lite.. och vissa gånger drömmer jag lite mer. Som när jag såg detta hus som ligger i Vänersborg..

 
  
För visst var huset fint? Och inte så dyrt.. bara lite dyrt. Men inte mycket. Jag dog när jag såg det iallafall! :) Och det är faktiskt tillåtet att drömma..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar