fredag 27 april 2012

Hundra saker

1. Tre namn jag lyssnar till:
Emelie, Pemlan och Semlan..
2. Någonting jag tycker om med mig själv:
Att jag är ganska bra på att göra folk glada.
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:
Mitt dåliga självförtroende. 
4. Detta är jag rädd för:
Fästingar, döden och höjder..
5. Tre saker jag vill ha varje dag:
Frukost, kaffe och en puss från Mathias.
6. Tre saker jag absolut inte kan göra:
Cykla utan att hålla i styret, äta bajs och nysa med ögonen öppna.
7. Detta tycker jag om att göra:
Vara ute i friska luften, glo på film, umgås med Mattis..
8. Detta vill jag göra just nu:
Få hem min sambo.. så jag slipper sova ensam.
9. Bästa känslan:
Lycka. 
10. Värsta känslan:
Rädsla. 
11. Egenskaper jag gärna vill att min partner har:
Humor, förnuft och lojalitet.. och att han är förstående för att jag är lite korkad. ;)
12. Är jag kär just nu?
Fruktansvärt korkad fråga.. men, ja!
13. Jag vill gifta mig:
Imorgon? 
14. Följande saker vill jag göra innan jag dör:
Få barnbarn och hinna gå i pension.
15. Min käraste ägodel:
Vilma (änsålänge).
16. Något jag vill ha i present:
Hm.. njaa. En Mini Cooper?
17. Detta har jag på mig just nu:
Thailandlinne som jag fått av Ante och Selma, leggings. 
18. Favoritkläder:
Allt som är skönt och inte ser förjävligt ut.
19. Favorit djur:
Vilma.. och hästar och katter. 
20. Följande musikstilar tilltalar mig mest:
Går la inte efter stilar.. mer vad låten handlar om och HUR låten låter.
21. Favoritlåt just nu:
Bl.a; Owl City - Fireflies och Fun. - We are Young.
22. Roligaste ämne i skolan:
Jaa, inte matematik iallafall. 
23. Tråkigaste ämne i skolan:
Matematik.
24. En bok jag gillar:
Hundraåringen som klev ut Genom Fönstret och Försvann av Jonas Jonasson. 
25. En film jag älskar:
Disney's Tangled.
26. Favorit tv-program?
Hmm, inget.. beror på vad jag är sugen på att se. 
27. Favoritdoft:
Rostat bröd, bl.a. 
28. Detta äter jag gärna:
Allt som kommer i min väg.. speciellt tacos. 
29. Dricker helst:
Bubbelvatten. 
30. Favoritgodis:
Marabou's Almond and Seasalt-chokladkaka.
31. Hit vill jag gärna åka på semester:
Japan, Kina, Italien, Frankrike, Monte Negro. 
32. Färg på mina ögon:
Båla. 
33. Min längd:
169,2 cm.
34. Jag tror på:
Spöken och kärlek vid första ögonkastet.
35. Jag spelar:
The Sims 3. 
36. Person jag beundrar:
Mathias (som står ut med mig). ;)
37. Så här bor jag:
Tillsammans med Mathias i en tvåa i Flen. 
38. Antal döda krukväxter i hemmet:
En. Som hänger i gardinstången, som jag inte når att ta ner. 
39. Det här tänder mig:
Glädje.
40. Det här gör mig avtänd:
Gnäll. 
41. Favoritfärg:
Höstfärger, som brunt, orange och grönt.
42. Favoritcitat:
Lämna det bakomflutna före dig. 
43. En hemlighet jag vet:
Stannar hos mig, förstås.. 
44. Bästa present jag fått:
Alla som man märker är genomtänkta..
45. Senast köpta skiva:
Haha..? 
46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är:
Mina ögon.
47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är:
Det mesta, faktiskt. 
48. Udda förmåga/egenskap:
Jag kan böja bara fingerspetsarna.. coolt..? Nej..?
49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:
Lama. 
50. Vad lyssnar du på just nu?
Tv:n i bakgrunden, som sänder Spartacus.
51. Vad har du gjort/ska du göra idag?
Sovit, ätit, jobbat och ska snart sova igen..
52. Var är dina föräldrar födda?
I Finland någonstans och i Eskilstuna (?)..
53. Vad är det senaste du installerade på datorn?
The Sims 3 - I Rampljuset.
54. Vilken är din favoritrestaurang?
Max hamburgerkedja. Eller Sultans pizzeria.
55. När badade du i en pool senast?
Dagligen mellan 5 och 12 juni 2011.
56. Har du varit med i någon skolpjäs?
Musikalen i trean i gymnasiet.
57. Hur många barn vill du ha?
Minst två. 
58. Vilken musikstil tycker du mest illa om?
Dansband. 
59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?
Nej. 
60. Vad har du för TV-kanaler?
En del.. Orka rabbla upp dom?
61. Har du åkt moped någon gång?
Japp, min älskade Push Maxi.
62. Har du busringt någon gång?
Nope. Seriöst. Nej.
63. Har du fått felparkeringsböter?
Nej, men jag har varit med när pappa har fått.. gills det? 
64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?
Om någon skulle hota mig med döden..? Kanske..
65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?
Indien..?
66. Har du en egen trädgård?
Vill ha. 
67. Vilken är din favorit bland tecknade/animerade serier?
Kalle Anka. 
68. Kan du alla orden i nationalsången?
Nej, det tror jag inte.. 
69. Badkar eller duschkabin?
Badkar. 
70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?
Real Steel. Som vi tittade på igår. 
71. Favoritpizza?
Capriccosa med vitlökssås. 
72. Chips eller popcorn?
Chips. Alla dagar! 
73. Vilken färg på läppstift använder du?
Genomskinligt och återfuktande. Lypsyl.
74. Har du rökt jordnötsskal någon gång?
Kan man göra det..? Nej.
75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?
Nej.
76. Apelsin- eller äppeljuice?
Bravo's äpple/apelsin/mandarin-juice.
77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?
Mathias, mamma och pappa.. tror jag? På Mc Donald's. 
78. Favoritchoklad?
Marabou's Almond and Seasalt.
79. När röstade du senast?
Sist det var val..
80. När åt du en hemodlad tomat sist?
Har jag nog aldrig gjort..? 
81. Har du vunnit en prispokal någon gång?
Nope. 
82. Är du bra på matlagning?
Nope. 
83. Klarar du att tanka själv?
Nej, och sist jag försökte dränkte jag bilens bakdel i bensin. 
84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen som går på tv?
Nej, aldrig i livet!
85. Pepsi eller Coca Cola?
Coca Cola. 
86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?
Om våra jobbrockar på demensboendet är uniform.. isåfall; ja.
87. Vad var det senaste du handlade?
En jävla massa frysta grönsaker.
88. Har du kräkts offentligt:
Japp.
89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken:
Jag har hittat den sanna kärleken.. får jag bli mångmiljardär nu?
90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet:
Absolutley! 
91. Har du ringt något betalnummer:
Nej.. men jag har vart med när mina polare har gjort det. 
92. Kan man vara vän med sitt ex:
Om ens nuvarande går med på det..
93. Vem var det du besökte på sjukhus senast:
Min farbror. 
94. Hade du mycket hår som liten bebis:
Haha, nej. Och inte har jag fått det som vuxen heller..
95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar:
Den där kvinnan som berättar att mitt nummer inte kan nås för tillfället. 
96. Vad har du i din väska:
Mobil, nycklar, lypsyl, plånbok, mensgrejor, bajspåsar m.m.
97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig:
Pfft, favoritsak? Tvångstanke; lypsyl och smörja in armarna med cocossalva. 
98. Vad är du tacksam för idag:
Att det gick bra att jobba och att jag kom levande hem.
99. Var hittade du den här listan:
Här. 
100. Tre personer jag vill ska fylla i denna enkät:
Dom som känner för't.. och vet jag inte vad din blogg heter så länka den gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar