måndag 28 maj 2012

En lista till

1. Hur gammal är du om fem år? Tjugonio år och tio månader. Shit, vad jag är gammal..
2. Vem var den senaste du träffade? Mamma och pappa.
3. Hur lång är du? 169,2.
4. Vilken var den senaste film du såg? Horton hears a Who. Sneglar, just nu, på Bulletproof.
5. Vem ringde du senast? Anna O.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Nej. Han vill inte lyfta och greja med dom än. Vilket jag förstår. Vi får förmodligen reda på't imorgon. Pussar."  - till Mathias.
7. Vad är dagens planer? När jag vaknar har la Mathias kommit hem, så ska vi käka frukost. Sen kommer UPS och hämtar våran dator. Sen kanske det blir en tripp till Lager157, för jag behöver nya leggings.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ringa, men jag skickar oftast sms.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta.
10. När såg du senast din mamma? Efter jobbet idag (igår). Det är (var) juh trots allt mors dag.
11. Vilken ögonfärg har du? Grå/blå/gröna. Beroende på vilket ljus och vilken vinkel.
12. När vaknade du idag? Halv nio/nio..? Tror jag.
13. Har du någon gång hittat en katt? Hittat..? Nej.
14. Vilken är din favoritplats? Utomhus.. tro't eller ej.
15. Vilken plats föredrar du minst? Sjukhus. Kyrkan. Jobbet.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Förhoppningsvis mamma, med något intressant jobb. Husägare. Fortfarande tillsammans med Mathias. Förhoppningsvis GIFT med Mathias.
17. Vad skrämde dig som barn? Att bli bortförd av Aliens..
18. Vem fick dig att skratta senast? Mamma och pappa.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? I guess.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Både och.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Trosor.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Mathias har tre och jag har tre. Alltså sex stycken.
23. Har du någon gång spytt på fyllan? Mååånga gånger.
24. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor. Och att SHOPPA skor. ;)
25. Är du social? Absolut. Lite för social ibland.
26. Vilken är din favoritglass? Magnum mandel och Åttioåttan.
27. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Köpa ett hus och en Minicooper. Bjuda Mathias och mina familjer på en utlandsresa. ;) Om en miljon hade räckt för det. Får la köpa ett billigt hus.
28. Tycker du om kinamat? Absolut! Friterad kyckling ftw!
29. Tycker du om kaffe? Beroende av kaffe.
30. Vad dricker du till frukost? Juice och kaffe.
31. Sover du på någon särskild sida? Alla sidor.
32. Kan du spela poker? Kan kan jag väl.. men jag är inte bra på't.
33. Tycker du om att mysa? Ja.
34. Är du en beroendemänniska? Vad är det? Om jag är beroende av något? Salt och kaffe.
35. Känner du någon med samma födelsedag som din? Jag tror det. Men jag kommer inte ihåg vem.
36. Vill du ha barn? Minst två!
37. Kan du några andra språk än svenska? Engelska.
38. Har du någonsin åkt ambulans? Nej, aldrig någonsin.
39. Föredrar du havet eller en pool? Havet, alla gånger!
40. Vad spenderar du helst pengar på? Saker jag vill ha.
41. Äger du dyra smycken? Hmm, det dyraste smycket jag äger kostade nog 79 kr..
42. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En jordgubbe.
43. Vem är den roligaste människan du känner? Ingen är roligare än jag.
44. Välj ett ärr på din kropp? Det på min underläpp, efter en gitarr.
45. Vad har du för ringsignal? Highway Man - Hoffmaestro.
46. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Nope.
47. Flirtar du mycket? Nope.
48. Vart togs din profilbild för din blogg? Här i vårat vardagsrum.
49. Kan du byta olja på bilen? Nej, sån't sköter Mathias. ;)
50. Har du fått fortkörningsböter? Nej, kör jag för fort ryker mitt körkort. ;) Prövotid, you know.
51. Vilken var den senaste bok du läste? Övergiven - Anya Peters.
52. Läser du dagstidningen? Nope.
53. Prenumererar du på någon veckotidning? Nope.
54. Dansar du i bilen? Försöker ibland.
55. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Bandit. Eller Rix FM.
56. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Mitt namn. Eller tänkbara namn på hunden.
57. När var du i kyrkan senast? 15 december. Tror jag.
58. Vad ska du göra nu? Kolla vidare lite på internet och Fejan.

5 kommentarer:

  1. Va, skämtar du...finns 88:an kvar?!? :O

    SvaraRadera
    Svar
    1. Uhm, ja..? Har den ens försvunnit någongång? :P

      Radera
  2. Ska svara på din lista så får du något roligt att läsa om.. Fast inte just nu från min mobil iaf ;)

    SvaraRadera
  3. 79 kronor är ju ganska dyrt för ett smycke trots allt...

    SvaraRadera