måndag 21 maj 2012

Kväller

Idag, innan jobbet, pratade jag med Margot (min chef) om att vi ska flytta. Det första hon sa va; "Nämen, vad säger du!? Men mamma då?". Jaa.. kul att man ses som en sån mamma/pappa-gris. :PJag ÄR en mamma/pappa-gris. Dom finns liksom alltid där.. Vänersborgsflytten kommer liksom tänja navelsträngen några mil.. kanske till och med klippa av den? Spännande att klara sig själv! :)

Anyway, idag har jag jobbat en skvätt. Mellan 16:00 och 20:00. När jag kom hem så satte jag mig med Vilma en stund i parken, så hon fick springa runt och bita på pinnar. Tänk vad lite gräs kan göra med själen? Alltså gräs-gräs. Inte röka-gräs.. Både igår och idag satt vi i gräset i solen och bara junade. Hur gött som helst. Man blir fanimig lycklig!
Bara det att det kliar över hela kroppen efter en stund i gräset. Bara tanken på gräs och alla fästingar i gräset får mig att börja klia! Usch! Men det är la värt det..? Kanske ska vaccinera mig mot fästingsjukdomar..?
Dunno!

Gran Torino går på nian nu. Sneglar smått på filmen, vilken är riktigt bra! Trodde inte det, eftersom Mathias och pappa gillar'n.. men för en gångs skull hade dom rätt i att en film FAKTISKT var bra. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar