måndag 21 maj 2012

Lista

Märkeskläder eller secondhand?
Secondhand. Eller reakläder! Ju billigare desto bättre!
Mac eller PC?
PC. Tror jag..? Tror att det är en sån jag har.
Liknar du en kändis?
Nej, tror inte det..?
Bästa låten i världen?
Svår fråga, finns många bra. Guru Josh Project - Infinity 2008 är Mathias och min låt, så den är bra på det sättet. Owl City - Fireflies är bra!
Är det ok med vita lögner?
Beror på vad man ljuger om.
Vilken dokusåpa skulle du helst vilja vara med i?
Expedition Robinson.
Hur många timmar sover du per natt?
Minst sex timmar, försöker jag sova.
Favoritsåpa alt. dokusåpa?
Uhm. Nää.
Vilket lands matkultur tycker du bäst om?
Kina, indien, thailand. Asiatisk.. med andra ord.
Vilket intryck gör du på andra?
Glad och sprallig? Tjurig och bitter? Beror på vem du frågar.
Det här vill jag bli när jag blir stor:
Mamma och någon som gör något viktigt.
Detta skulle jag vilja prova på:
Dyka bland korallrev. Rädda livet på någon.
Den här personen skulle jag vilja kasta en tårta i ansiktet på:
Ingen. Dom jag tycker mindre om skulle jag vilja kasta något skadligare på. Typ en sten..?
Det här får mig att bli alldeles vansinnig:
Titta på filmen Earthlings, den förklarar vad jag blir vansinnig på. Dock kunde jag bara titta på'n i 20 minuter, när indierna kastade in en levande gathund i en sopbil var jag tvungen att stänga av.
Berätta tre saker som människor skulle bli förvånade över att veta om dig?
Jag blir lätt bekymrad över småsaker och tar lätt illa upp. Jag är ohälsosamt rädd för att bli sjuk (100% hypokondriker). Jag älskar ost.
Vilken egenskap vill du helst se hos andra?
Galenskap och lycka i en skön blandning.. lojalitet är viktigt också.
Hade du något smeknamn när du gick i skolan?
Nope.
Hur var du som barn?
Som jag är idag; knäpp, pratig och fruktandvärt fånig.
Vad tycker du om fildelning?
Piratpartiet, ftw!
Varför bloggar du?
För att folk ska läsa vad jag skriver om.
Betyder kärlek mer för dig än vänskap?
Mja, det gör det nog. Beror på vad för vänner jag har.
Vad kan man leva utan?
Lax och fästingar.
Vilket är viktigast hos din partner?
Att han älskar mig trots mina brister.
Har du funnit Harmoni i ditt liv?
Hahaha.. nej.
Hur ofta lagar du mat hemma?
Oftare än jag lagar mat borta. Nämen, Mathias står oftast för maten här hemma. Jag gillar inte att laga mat. ;)
Vad skulle du göra med ett friår?
Friår? Vara fri? Förmodligen göra vad som faller mig in..
Vilket lands matkultur tycker du bäst om?
Svarade jag inte nyss på denhär frågan..?
Hur svarar du i telefonen?
"Häälåå!" eller "Aaa, det är Emelie!"
Är du pinsam på fyllan?
Som fan!
Vilken var din första konsert?
Rammstein? Nej! Fattaru på Amazon.
Hur ser folk dig?
Wtf? Denna svarade jag la också på nyss? Sprallig? Knäpp?
Människa som gör dig enbart ledsen?
Ingen. Några såna folk finns inte i mitt liv.
Människa som gör dig enbart glad?
Ingen, inte ens Mathias. Men han gör mig ofta glad!
Värsta känslan?
Att ha gjort någon man älskar besviken. Och rädsla.
Favorit tv-program?
Vet inte. Inrednings- och hus-program.
Hur ser en perfekt ledig dag ut för dig?
Beror på vad jag är sugen på. Helgen var rätt bra; lördagen vaknade vi, drog iväg till några secondhandbutiker, fikade hos Mummi och Ukki och avslutade kvällen med lamm och öl i Beckershov. Igår slappade vi hela dagen, både här hemma och ute i gräset i solen. Två perfekta lediga dagar.
När grät du senast?
För någon vecka sedan.. tror jag?
Är du vidskeplig?
Njaa. Jag tror på spöken, men inte på sju års olycka.
Vad skulle du vilja ändra i ditt liv om du fick ändra på vad du ville?
Att jag hade skött pluggeriet i gymnasiet.
Skulle du vilja vara med i kungafamiljen?
Definitivt inte!
Vad har du alltid velat göra men aldrig vågat?
Jag har aldrig velat göra något jag aldrig vågat..? Vågar jag så gör jag det, annars inte.
Vart går din drömresa?
Island, Kina, Australien, Nya Zeeland, Scotland, Thailand.
Vem är ditt drömragg?
Mathias, ftw!
När blir man vuxen?
Aldrig. Ärligt.. eller när man känner för det.
Vill du säga förlåt till någon?
Inte just nu.
Vem är din hjälte?
Ingen, tror jag.
Vad tror du på?
Kärlek vid första ögonkastet och spöken.
Vilken dokusåpa skulle du helst vilja vara med i?
Sicken fantasi den som gjorde listan har..
Vad skulle du helst vara - snygg eller lycklig?
Lycklig, såklart!
Vad är lycka?
Vardagsglädje, det lilla man egentligen inte ska ta för givet.
Vilka personer beundrar du?
Mamma och pappa.
Vem var din första kärlek?
Martin.
Vem har makten i ditt liv?
Makten i mitt liv? Jag? Eller va?
Har du någon dold talang?
Jag kan böja på bara fingerspetsarna.
Har du mobbat någon?
Nej, inte med vilje iallafall. Bara blivit mobbad.
Vilket djur skulle du vilja vara?
Lejon eller en örn.
Har du någon fobi?
Japp, mot fästingar bl.a.
Vad är det pinsammaste du gjort?
Jag vet inte.. många pinsamheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar