fredag 4 maj 2012

Helgstart

Helt plötsligt är det helg. Fredag, liksom. Det är förjävlagött!
Har varit på en givande ergonomiutbildning idag, det var lärorikt.. och lite ångestfyllt, att veta hur jävla fel man faktiskt jobbar. Men vad mycket att tänka på! Sträck på dig, stå med tyngden mitt på/i fötterna, slappna av med axlarna, lyft si, lyft så, undvik det och det.. ni vet? Det är tufft att tänka på allt man ska göra rätt kroppsmässigt när allt annat på jobbet är jävligt viktigt att tänka på också. Vilka som har och inte har fått medicin, när man bytte blöja sist, hur länge har en person suttit uppe, vad som behöver beställas hem, städning o.s.v.
Men man måste ju försöka. För min egen kropps skull! Den ska hålla minst 40 år till, helst 60/70 år.

Nu på kvällen serverade jag och Mathias nötfärsjärpar med hemmagjord coleslaw, till mamma och pappa. Jättegott! Faktiskt! Jag är stolt över oss.. och det är mysigt när vi lagar mat tillsammans, även fast det kan bli lite irritation över att vi ständigt krockar med varann i vårt lilla kök. ;) Till efterrätt blev det fruktsallad med vaniljsås. Och det är juh också lyx! Det är jag uppväxt med, så gott som. Min Mummi (farmor) och Ukki (farfar) serverar alltid det när vi är där. på kalas..

På tal om kalas.. så fyller just Mummi år imorgon. Och det blir förhoppningsvis lite mera fruktsallad. ;) Och innan dess ska jag kidnappa Tovan och spendera lite tid med henne på Glassbaren för att sedan hämta upp Pauline och Dan på stationen och i samlad trupp pysa ut till Mellösa-secondhand.. i hopp om att fynda något finfint. :)

Klart slut.. typ. Heido!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar