torsdag 17 maj 2012

Hallå eller?!

Jag har en sak att berätta för er jag inte berättat det för;

Fr.o.m. 1 september kommer adresskombinationen på alla räkningar och brev vi får hem avslutas med VÄNERSBORG. Igår sa vi upp våran lägenhet här i Flen och har nu börjat leta lägenhet på västkusten. Efter alla år vi snackat om det; äntligen händer det! Vi ska lämna lilla (sketna) Flen bakom oss och flytta till någonstans alldeles nytt (gammalt för Mathias, förstås), som Vänersborg.
För första gången i hela mitt 25-åriga liv kommer jag bo utanför Flen.. lååångt utanför. 30 mil, närmare bestämt. Känns nervöst, läskigt, annorlunda. Men helt (fucking) underbart. Redan nu, tre månader innan vi flyttar, känner jag mig vuxnare. Helt plötsligt får jag (vi) klara mig själv.. utan mamma och pappa i närheten. Konstigt..? Ja!

Varför?
Mathias har fått ett jobb som miljöansvarig sopgubbe, typ (det heter något annat, men jag kommer inte ihåg vad), på Sita. Han ska bl.a. ansvara för att kontainrar beställs och skickas iväg som dom ska på ett IKEA-bygge i Uddevalla, och att gubbarna där slänger rätt skräp i rätt kontainer.


Allt för mig, just nu. Änsålänge!

9 kommentarer:

  1. Vad roligt för er att ni äntligen får flytta, grattis och lycka till med sökande av boendet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, det ska bli kul! Tack så mycket.. vi ville inte säga nåt förän det var säkert att Mathias fått jobbet. :P

      Radera
  2. Vad roligt Pemlan!! Att flytta var det absolut bästa beslutet jag tagit! :) lämna skithålan Flen! :) plus så kommer du lite närmre mig ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känner det vi också. Vi behöver komma härifrån. :) Jaa, precis! Hur långt är det emellan, tro?

      Radera
    2. Ca 12-14 mil typ.. :) nu har vi 20 mellan oss ;)

      Radera
    3. Haha, oooh. Värsta skillnaden! :P

      Radera
    4. Visst! Du kan ju typ cykla till mig! ... Eller tåg, bil.. ;)

      Radera
  3. Jag tycker inte alls att det ska bli roligt att ni flyttar...om jag tänker egoistiskt...Kramar till er båda från faster

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, nej, det tycker nog inte mamma och pappa heller, egoistiskt sett. Men vi tänker egoistiskt och vill ha ett lite mer levande liv! :) Med kompisar och något att göra om dagarna, vilket vi INTE har idag. :) Ni är juh absolut hjärtligt välkomna att hälsa på! :) Kramar!

      Radera