torsdag 31 maj 2012

Hard work

Sitter på jobbet och har något så löjligt som rast.. i 30 minuter, av mina 6 arbetstimmar. Onödigt, men lagligt. Så man får la bara flina lite fint och ta denna 30 minuters rast.. så är alla nöjda.

Fick sms igår, från Michael, uppfödaren. Det blidde 4 tikar av 6 valpar. :) Så vi är garanterade en valp! Så jävla gött att vara säker och veta helt klart; att om 7,5 veckor är vi med (en till) hund. Nu kan vi verkligen börja leta passande koppel, hundbädd och matskålar m.m. För nu tror vi inte längre, vi VET att vi ska ha hund! WOHO! Jag blir så lycklig i ögat!

Och så grädden på moset; sista dagen idag, av två arbetsdagar denna vecka. Sen är jag ledig heeeeeeela helgen! Då vill jag ha minst en öl.. helst på hamnkrogen, med trevligt sällskap, i Vänersborg. Ölen ska vara kall och ska förtäras på lördag kväll. Det är mina krav, dom ska la inte vara så svåra att få igenom..? ;) Eller..?

Tufft liv.. jävligt tufft.

6 kommentarer:

  1. Mara Söderund31 maj 2012 kl. 11:25

    Vad kul med en hund till :) vad kommer det bli denna gång? och hur långt är det till dit ni ska flytta från Eskilstuna? så man kan hälsa på :D och när flyttar ni? så man hinner hälsa på innan också? //Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, det ska bli riktigt kul, faktiskt. :) Denna gång kommer det bli en Old Victorian Bulldog. :) Från Flen är det 30 mil.. så det är la typ 30-35 mil från Etuna. Vi flyttar till sen 1:a september. Du/ni är så välkomna! Kramkram!

      Radera
  2. vi har alltid en timme på dagen när vi jobbar, men när vi jobbar kväll har vi 30min, men det räcker egentligen med 15 min. vi försöker få bort den rasten på kväll, är bara ett stressmoment för oss.
    Och jag kommenterar och läser flitigt! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. På kvällarna om vi börjar typ 13:00 så har vi en halvtimma. Annars har vi inte rast. :P
      Jaa, det gör du allt! Och det uppskattar jag! :D

      Radera
  3. usch, rast ... på lördag börjar jag jobba efter dryga året ... Hmm.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bah, det blir skönt att komma tillbaka till det "vanliga". Och snacka skit med dina arbetskamrater och liknande. :) Men jag förstår din ångest. Jag får rysningar bara jag kommer tillbaka efter 4 dagars ledighet. ;) Man är inte taggad.

      Radera