fredag 25 maj 2012

Helgens början

Idag går många och ser fram emot helgens ledighet. Men icke Mathias och jag.. nackdelen med vårdjobb. Man jobbar när alla andra är lediga.
Det är varmt som fan, och jag hade mycket hellre legat i solen och jäst än att jobba, kan jag säga. Meen, det är juh bara 2 månader kvar! Sen slutar jag.. och tänker vara "mammaledig" till våran nykomling; en liten bulldogvalp, som beräknas komma ut i helgen och vara leveransklar lagom till jag slutar på Drejan. Anledningen till att jag ska förbli arbetslös en stund nere i Vargön/Vänersborg är att jag vill få valpen rumsren och att den kan vara själv hemma några timmar.. så jag inte börjar som vikarien som alltid säger nej, p.g.a. sin hund. Smart? Vet inte. Men det är nog det bästa just nu.
Ja, jag ska börja om som vikarie där nere, plus att jag ska plugga; både gymnasieämnen och till USK:a. Trivdes faktiskt bättre som vikarie.. det enda som är bättre med att vara fast anställd är att jag VET att jag får lön varje månad. Men det är också det enda positiva. Tyvärr.

Men jaa, "våran" uppfödare smsade i förrgår och berättade att hans tik förväntas föda nu till helgen, eller ett par dagar in i nästa vecka. Så om två månader har vi en till hund i våran familj. :) Hur mysigt som helst! Det är ärligt talat det enda jag går och tänker på om dagarna! Undrar hur det ska bli när man själv blir gravid..? :P Ojoj.

Jag ska nog ta ut Vilma på en runda i parken innan jag pyser iväg på helgens första arbetskväll.. men först; vattna mina halvdöda blommor! Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar