måndag 28 maj 2012

Ledighet

I samband med att jag har två dagar ledigt tog även solen ledigt. Typiskt? Ja, ganska. Det är nästan så att solen tänker; "Åhfifan, den där bruden igen, henne gillar vi inte.. hon kommer börja lukta för mycket svett om jag inte går i moln snart! Gogogo!". Faktiskt.. jag tror att det är så!
Nej, ärligt så är det la ganska skönt med lite svalka.. och det regnar juh inte än! Det är bara synd att inte svalkan kommer när jag är instängd mellan Drejans fyra väggar. Eller är jag bitter igen..?

Mathias har även han jobbat i helgen (natt, såklart).. och nu ligger han här i soffan och snusar gott. Sovit dåligt..? Förmodligen. Även fast han har sovande natt, så tror jag inte han sover så gott och avslappnat som han egentligen behöver och borde. Han önskar nog även han att solen kunde titta fram en skvätt idag, så vi skulle kunna få bränna oss lite.. och få någon annan nyans än vit/rosa.


Jag ska förövrigt packa en låda eller två idag.. och ringa Vänersborgsbostäder. Vi funderar på ifall vi ska åka till Vargön/Vänersborg till helgen, och vi känner att det skulle vara skönt att få titta på lägenheterna (som vi anmält intresse på) medans vi ändå är där.. även fast det inte är visning just då. Det känns gaaaanska onödigt att åka 30 mil fram och 30 mil tillbaka för att titta på två lägenheter, typ nästa vecka. Förhoppningsvis förstår dom oss och ger oss en visning eller två på fredag.. Håll tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar