torsdag 7 juni 2012

Arbetslös

Idag lämnade jag in uppsägningsblanketten. Den 20 juli går jag min sista kväll på Drejskivans demensboende. Känns bra som fan, även fast det var en del sura miner från min arbetskamrat Marina idag. Mitt leende retade gallfeber på henne, men jag kunde ändå inte sluta flina! WOW!
"Det är inte ofta vi skriver ut sånahär blanketter" sa hon på kontoret och var lite halvsur för att jag struntade i att utnyttja mina semesterdagar; "Lönekontoret kommer inte gilla det!". Men jag berättade att jag ringt lönekontoret och kollat med dom hur många semesterdagar jag var skyldig att ta ut innan jag slutade; "Inga! Varför skulle du vara tvungen att göra det?".. fick jag som svar, från lön.

Så, ja. Snart är jag arbetslös. Vaa, liksom..? Händer verkligen det här?

Nu ska jag nog slänga mig i sängen, läsa klart boken och sen sova (lite mer än vad jag gjorde natten till idag, hoppas jag). För imorgon vankas sista arbetsdagen för denna vecka. Sen blir det bl.a. Norrköping OCH Stockholm på lördag! Hur fan jag ska hinna det utan att gå ihjäl? ;)

God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar