lördag 16 juni 2012

Att göra..

..innan jag dör.

Det funderar la alla på, egentligen? Vad skulle du vilja ha gjort innan den dagen du faktiskt lägger dig och dör?

Jag vill juh, såklart, ha gift mig och fixat ihop en liten familj med Mathias. Skaffat hus och levt ett riktigt svensson-liv. Sen vill jag gärna hinna bli mormor/farmor.
Jag vill åka till USA och bila runt i någon månad eller två.
Jag vill ha gjort något riktigt viktigt, som att rädda livet på någon eller hjälpt någon med något speciellt..

Sen finns det juh en massa mer, som att äga en gammal Mini Cooper och en Corvette Singray. Sett norrsken, på riktigt. Simmat med delfiner. Fiskat krabbor. Tagit motorcykelkörkort och ägt en Harley Davidson. Ägt en get. Ridit en elefant. Åkt på safari i Kenya. Hoppat från tian. Tatuerat mig. Åkt till Island och ridit islandshästar med min mamma. Klippt av mig allt hår. Varit fadder åt ett fattigt barn i Indien eller Afrika. Haft fosterbarn. Målat om huset. Renoverat ett kök. Skaffat häst. Byggt en egendesignad möbel. Ägt en randig hängmatta.. och en (orandig) studsmatta. Färga håret blont. Köpt en sommarstuga vid vattnet. Ätit sniglar. Rökt en cigarr. Vunnit på lotto. Badat i döda havet. Sovit på Ishotellet i Jukkasjärvi. Cyklat till Öland. Odlat mina egna tomater.

Inte så roliga saker kanske. Men det är mina saker.. och listan är lång. Man kommer juh på saker dagligen. Eller..?

Nu är det allt sovdags.. i våran alldeles tomma lägenhet.. i den alldeles tomma dubbelsängen. Det är t.o.m. tråkigt att inte behöva gå ut med Vilma på sista kissen. Är jag mojje då?

2 kommentarer:

  1. En till sak du måste göra,.. och det ganska snart... är att bjuda dina tjejer hem till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det ska bli! :) Men när då? :P

      Radera