söndag 24 juni 2012

Myshörna

När jag hade rast på jobbet här om dagen satt jag och tittade i en inredningstidning. Där fanns det ett repotage om en tjej som bor i en gammal skolbyggnad, och på en av bilderna från hennes hem hittade jag världens gulligaste hundbädd! Hon hade ställt dit en träback i större format, med låga kanter. Sen hade hon lagt i en kudde.. och placerat hela arrangemanget under ett avlastningsbord. Så mysigt!
Så, jag tog kort på bilden i tidningen och mmsade till Mathias; "En sånhär tänkte jag fixa ihop. Skulle det vara okej för dig?", varav han svarade; "Jaa, det skulle det väl! :P".


TADDAAAAAAA!

Mästerinredaren Emelie har varit i farten! Men visst. Det vart juh inte ens hälften så mysigt som det såg ut på bilden i tidningen. Men vi har bara lagt i två filtar än så länge.. vi ska köpa en gammal skumgummimadrass. Och vi äger inget avlastningsbord som bädden får plats in under.
Men; jag visste att det fanns sånadär gamla träkanter (ramar/kanter till gamla lastpallar) ute i stallet. Och eftersom Bosse var där nu när vi åkte ut för att kolla till Alma så passade jag på att fråga; "Vad vill du ha för den här?", och fick det underbara svaret; "Äh, bara ta den!" GRATIS! Världens finaste bädd.. gratis! :) Sjukt nöjd! För visst vart det mysigt iallafall!? Tack Bosse!

Vilma värmer upp bädden till Ester.. det är Vilmas gamla säng som står bredvid (fast det antar jag att ni fattar).. och den tror jag inte Ester får plats i när hon är vuxen. ;) Förhoppningsvis kan dom till och med dela! Kanske..?

(UPDATE! Slänger upp mms-bilden också.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar