tisdag 19 februari 2013

Bra start

Jag gick upp imorse, tog ut hundarna och lät dom kissa och bajsa. Som vanligt. Jag kom in och fick gno rent under Esters svans. Som vanligt. Jag satte på henne trosorna med tillhörande trosskydd. Som vanligt (den senaste veckan). Sen var det min tur att kissa. Som vanligt.

Men när jag sedan kom ut från toaletten möttes jag av två hundar som såg ut att skämmas. "Jaha, vad har ni gjort nu då?" tänkte jag och tittade mig omkring. Där, i vardagsrummet flyter det en pöl med gul vätska. "Vadfan, har någon spytt?" var första tanken. Men tamigfan; det var Ester som hade kissat. Fem minuter - HÖGST - efter att hon faktiskt lagt en pöl utomhus. Trosorna och trosskyddet var genomsura. Gaaaash! "Kissade du inte färdigt ute, hundskrälle?!" gastade jag åt henne.

Av med trosorna, in med dom i tvättmaskinen. Sen stack jag in huvudet in i min garderob och letade fram ett par av mina egna dassiga gamla trosor, klippte hål för svansen. Satte trosskyddet alldeles för långt fram så det läckte över, klippte sönder ett par trosor till. F.ö. så fick jag såklart knyta två knutar på vardera sida av trosorna då det är viss skillnad på höfter och höfter. ;) Tvätten vart klar efter två timmar. Hängde tvätten och torkade Esters trosor med hårtork.

Och nu sitter jag här. Ester har sina egna trosor och jag är rätt nöjd med att jag slapp slänga ut pengar på nya (riktiga) löptrosor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar