fredag 1 februari 2013

Skit också

På måndagen, förra veckan, skickade jag in en ansökan till A-kassan om att få börja plugga på komvux. Innan jag skickade iväg pappret så ringde jag in och frågade om jag kunde få börja plugget innan dom godkänt (och sluta om dom inte godkänner); "Nej, absolut inte, då blir du återbetalningsskyldig!". Happ, tänkte jag samtidigt som jag fick det berättat för mig att jag minsann inte behövde oroa mig. För studier prioriteras högt! Ett par dagar och du har ett svar!

Nu är det snart två veckor sedan jag skickade in papprena, jag ringde in i måndags och undrade om dom kommit fram till något, sisådär en vecka efter inskickandet. Och svaret jag fick läste ni ju i inlägget; Turkost.. Idag är det fredag och jag kollade posten när jag var ute med hundarna. I brevlådan låg ett kuvert märkt med Kommunal. Glad i hågen gick jag in med kuvertet och tänkte; "Hoppas, hoppas, hoppas att jag får smsa till Mathias att jag börjar skolan på måndag!".
Jag öppnade kuvertet; Dags för en resa till Ullared igen! I maj, och du är välkommen att följa med!

Den lusten jag fick att torka mig i arslet med det där jävla pappret var svår att svälja. Fifanihelvete vad trött jag är på detta! Att vänta, att komma mer och mer efter i studierna, att inte riktigt veta ifall jag ska införskaffa böcker eller inte, att ha köpt ett busskort för att kunna ta sig till och från skolan (och bara använt det en gång under dom två veckorna jag ägt det). Och att sitta hemma på mitt feta arsle hela dagarna.. screw you A-kassan!

Och till råga på allt så har brorsan blitt påkörd av en truck på sitt jobb och brutit benet.. och jag kan inte hälsa på honom och rita på hans gips! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar