onsdag 6 februari 2013

Kissnödig

Japp, det där med att preggon behöver kissa ofta är helt sant! Minst en gång per natt måste jag gå upp och skvätta.. skitjobbigt för mig som ibland t.o.m. inte ens brukar behöva kissa när jag vaknat på morgonen. Jag har ju ändå inte blivit stor än, bara lite putig. Undra då hur det kommer bli om sisådär två-tre månader.. eller strax innan? Jisses..

När vi var på ultraljudet i måndags hade barnmorskan (eller vad hon nu är) svårt att ta mått, då Bulan var lite livlig. H-n sträckte ut sig i sin fulla längd - på sexton centimeter, vände på sig helt och hållet, sträckte ut fingrarna o.s.v. Så dom stötarna som känts som.. typ när hjärtat hoppar till lite extra (fast i magen), eller nåt (det går ju inte att jämföra).. är då förmodligen rörelser/sparkar där inne! Men det var så roligt att se livet där inne! Hade vi haft musik på hade man nästan kunnat tro att Bulan var på disko. "Här ser ni huvudet.. och ryggraden, mycket fin ry.. vänta! Nu ligger den still, ska bara ta mått!", haha. Vi hade en väldigt bra barnmorska, förklarade bra och tog sig tid att visa och berätta. Jag kunde inte känna mig mera nöjd efteråt, tror jag! :)

Igår när jag precis satt mig för att käka lite frukost (brunch) så ringde Mathias ena lillasyster Jessica och frågade om jag och tjejerna (Vilma och Ester) skulle med till rastgården i Vänersborg. Tveksamt tackade jag ja. Inte för att jag inte ville, men jag kunde bara se en liten sketen rastgård full med hundskit och andras elaka hundar. "Äh, vi har ju faktiskt en dusch.. om så är fallet!", tänkte jag och track i mig mackorna.
Väl vid rastgården så var det redan en kille där med en rottiskorsning (?), så vi stängde in oss i en liten "förrastgård" och lät hundarna hälsa genom staketet.. när han gick så släppte vi in våra tre busmongon i den stora rastgården. Jäklarns vad fel jag hade! Sicken fin gård! Den var stor som typ en och en halv fotbollsplan, hade en stock, en tunnel och träd som hundarna kunde leka kring. Och ett tak för oss två mattar, eftersom det såklart började regna. Hundarna sprang och hoppade runt som guttaperkabollar i säkert en timma.. sen när vi kom hem så slocknade både Vilma och Ester innan jag ens hann säga "hej". ;) Lyckad dag, det tackar jag Jessica för!

Tänk att jag aldrig lyckas hålla inläggen skapligt korta.. dom drar alltid iväg och blir längre och längre. Aja, ska sluta nu! Kanske spela sims en stund. ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar