onsdag 13 februari 2013

Hard work

Jag kollar jobb. Jag hittar jobb som jag tycker skulle passa mig, men dom flesta har ett krav på tillgång till egen bil. Hur fan gör jag då? Jag har ingen bil. Mathias har bilen, inte jag.
Ska jag söka ett jobb där det finns ett krav på att man är aktiv och sportintresserad? För det finns inte en enda sport jag är intresserad av. Och aktiv.. hrm.. nä.

Jag är dessutom på tjocken. Vem vill anställa en tjej som är på tjocken?
Ett problem till; massor av jobb som annonseras ut är för semestervikariat i sommar, i juli blir jag morsa.

Sen finns det ju jobb för ekonomer, socialpedagoger, läkare, lärare, mekaniker, rörmokare och blaha.. Men jag då? Med inte så fullständiga betyg, ens från gymnasiet?

Behöver man ha sjukt bra självförtroende för att söka jobb? Absolut.. även det saknar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar