tisdag 12 februari 2013

Drömmar

Det är nästan lite pinsamt att erkänna. Men jag har tröttnat på våra mörka möbler. Vi har sånadär indiskinspirerade möbler; stora, robusta och mörka pjäser. Men när jag faktiskt kan börja tänka mig vita möbler så har Mathias börjat gilla möbler av det mörkare hållet. Eller iallafall våra möbler, som vi har. Speciellt vårt mediaskåp.

  

Detta fick vi av morsan och farsan när vi flyttade hit, till Vargön. Jag gillar't, men jag vill ha ett lite "lekfullare" hem. Ni vet trenden som går nu; vitt, pastell, retro, glada färger. Nördigt. 


Något jag har velat ha sen jag visste att det fanns är ett SMEG-kylskåp. Uuuunderbart fint! Man kan inte bli annat än lycklig när man ser ett SMEG-kylskåp. I'm in love.


Detta avlastningsbord är nytt från IKEA. Butikernas butik. Helt underbart turkost. Men som jag berättat så är ju djävulens färg just turkos. Enligt min käre sambo. ;) Såå.. in my dreams, kan jag väl säga.


Ett skitsnyggt köksbord från IKEA (igen), retro i modern touch. Ljust, fint och precis vad jag skulle kunna tänka mig i mitt kök. Tillsammans med mitt SMEG-kylskåp. Japp. Perfect match.


Och i en hylla, ett fönster eller på mitt turkosa avlastningsbord ska denna sköning stå. En plåtnicklas. Gärna med ett hål, som är till för att spara pengar i.



Dessa två är la det jag kan tänka mig att Mathias faktiskt (också) kan tänka sig i inredningsväg. Iallafall av dom senaste grejerna jag rabblat upp. Dessa posters i varsin svart ram upphängda på - eller lutade mot - väggen. Störtsnyggt och sådär lagom nördigt.

Barnsligt. Man blir glad av att gå in i ett sån't hem. Med färger. Och leksaker.
Speciellt nu när man har en knodd på gång. Så kan hela huset/lägenheten/hemmet vara en enda stor lekplats. För leksaker skulle bara passa in.

Sen behöver man ju pengar för att skaffa nytt.. och i och med att man är sambo, ska man la vara lite överens också. Har jag hört iallafall. Även fast jag inte tror att det är sådär jättesant. ;)

3 kommentarer:

  1. OMG! Jag har kollat på det matsalsbordet från IKEA också :P Älskar dessutom roboten! vart hitta du den?

    SvaraRadera
  2. Bara på google. :P Men såna finns la överallt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns iallafall en butik här i Vbg som säljer såna. :)

      Radera