torsdag 21 februari 2013

Intervju

Japp, du läste rätt. Idag klockan tolv så får jag ett mejl från ett företag. I mejlet kommer jag att hitta en introduktionsvideo på tio minuter och därefter kommer en snubbe att ringa och ha en miljökompenserad arbetsintervju med mig. Jobbet..? Dammsugarförsäljare.

Det är inget arbete som ligger på min vilja-jobba-som-lista. Dessutom är jag ju faktiskt på tjocken. Men jag sökte jobbet.. för det ska man göra när man är medlem i arbetsförmedlingen.

Lite bra känns det iallafall; jag har sökt två jobb (samt kollat runt en massa på andra jobb) och nu fått en intervju. Skillat och jävligt självförtroendehöjande, tänkte jag. Äh, dom ringer ju vem som helst som vill jobba, du och alla andra ska intervjuas, säger Hannes. Det finns ju massor med folk som söker jobb efter jobb, som aldrig får nåt. Men du får komma på intervju! Bra jobbat, säger Mathias (samtidigt som han slår på DLK´s - Dammsugarförsäljare blues och flinar). Gå inte på något sån't där tjafs nu, säg att du ångrar dig, säger mamma.



Vi får se hur det går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar