torsdag 14 februari 2013

Rörelser

Ända sedan ultraljudet har jag känt rörelser i magen. Det är nästan som om ungen fick klartecken av just ultraljudet; nu är det okej att göra sig påmind (eller så fattade jag att rörelserna förmodligen var ungen och inte gaser)! Det känns ju riktigt coolt, om än läskigt. Att en så liten varelse kan kännas så mycket.
Då kan man ju bara tänka sig hur det kommer kännas i sisådär maj, juni.

Jag och en kompis - Sanna(banana) - som bor i Flen, gjorde ultraljud på samma dag. Fjärde februari. Och det visade sig att vi ska klämma ut lillknodd nästan samtidigt (enligt beräkningarna); hon trettionde juni och jag första juli. Lite häftigt om det blir på samma dag.
Det är nu man vill bo kvar i Flen, så hade man haft någon att prata graviditet med och när ungarna ploppat ut; gå barnvagnspromenader och snacka om hur jävla underbart/jobbigt det är att vara morsa.

Så gott som dagligen så kollar vi barnvagnar på blocket. Vi har (trots min dröm om Brio Smile) bestämt oss för att satsa på Brio Happy. Den har stötdämpning, vilket varken Smile eller Sing har. Och den är stabilare, för oss som ofta går på grusvägar och sånt. Mathias fick sin vilja igenom här, han ville från början ha Happy. Och även om det är svårt att erkänna så börjar jag så smått hålla med honom. Happy är bästa valet! Bra gjort Mathias, att stå på dig mot din envisa satkärring till sambo.
Sen kan vi ju tänka oss andra barnvagnar också.. men vi har hört att dom "billigare" varianterna är gnissliga, ostabila, obekväma o.s.v. Så det bästa är; köpa en dyr vagn billigt. Begagnat. Jepp!

Det sjuka är ju att begegnatpriserna idag är så sjukt.. obegagnade! Man skulle baskemig tjäna mer på att köpa en sprillans ny vagn. Folk tar hutlösa priser! Men det är ju trenden idag; att köpa begagnat. Då går priserna upp. Tyvärr..

1 kommentar:

  1. Våran förata var en happy, köpt begagnad.Vi älskade den!

    SvaraRadera