måndag 25 februari 2013

Hjärtljud

Har precis kommit hem från Vänersborg. Jag har varit och träffat barnmorskan. Dock inte "våran" barnmorska, då hon är sjuk. Men henne får jag träffa nästa gång. :) Hjärtljuden var bra, och barnmorskan fnissade glatt åt att h-n sprattlade som en tok där inne. Hon klämde och kände och konstaterade att jag och ungen växer som vi ska. Dock ska jag börja käka järntabletter varannan dag. Järntabletter = svart bajs. Inte kul. :P Men vad gör man inte för att vi ska må bra..?

Min (älskade) tokiga mamma har köpt en hel garderob med bebiskläder till oss. Sammanlagt 14 bodys, typ 12 par byxor, 18 par strumpor och ett antal andra klädesplagg. Hon ringer var och varannan dag och säger; "Jag råkade visst köpa två nappflaskor när jag skulle handla jäst", "Kan jag beställa ett fårskinn till bebisen?", "Jag köpte en åkpåse idag, oanvänd bara 50 spänn!" (allt detta bara förra veckan). Uj, uj, uj. Undrar hur tokig hon kommer bli när bebisen ploppat ut? :) Men jag gillar't. Vi tycker inte om att vara bortskämd? Det är dessutom väldigt roligt att mamma tycks längta mer till att bli mormor än vi längtar till att bli päron. Hon är som ett barn på väg till en nöjespark; "Är vi framme snart? Ååååh, vad lång tid det tar!".
Jag trodde att Mathias skulle tycka det var jobbigt men han tycker också om det. Lite pinsamt tycker han nog det är.. att mamma lägger så mycket pengar på oss, men glad är han.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar