tisdag 5 februari 2013

PDV

"På det viset" - som min mamma brukar säga (hon fick det från en gubbe på hennes jobb, för längesen när hon väntade brorsan eller mig). Jag är alltså gravid. Det känns helt konstigt att ha berättat det! Att alla vet och att det inte är hemligt längre! Det känns som att jag gör något galet fel som pratar om det, för det ska vi egentligen inte göra!


Jo, nitton fulla veckor har gått.. idag! Imorgon blir det vecka tjugo (19+1), antar jag? Så skriver ju alla blivande mammor. Jag kommer dock inte kunna hålla reda på dagar, siffror och sånt. Det är inte min bag, så att säga.

Men jag är preggo, på tjocken, har en bulle i ugnen. Gravid. Coolt.
Jag var nyss femton, ju! Jag gick nyss i gymnasiet. Jag är ju egentligen en skitunge.. och snart ska jag klämma ut en till skitunge. Men, när jag tänker efter så är jag ju faktiskt inne på mitt tjugosjätte år. Så åldersmässigt så var det längesen jag var en skitunge.. även fast jag fortfarande känner mig som en!
I mammas ögon kommer jag alltid vara skitunge.. i pappas ögon Pemlan (eller Semlan). Deras skitunge Pemlan ska snart bli morsa. Mathias ska bli farsa.

Det har gått nitton veckor, men det är fortfarande overkligt.. det känns helt konstigt att jag snart kan titulera mig som morsa.. eller mamma, i finare sammanhang. Weird!

2 kommentarer: