onsdag 27 februari 2013

Namntjuvar och bajs

Igår fick jag hem Gravidpaketet (en tidning och lite värdekuponger) i postlådan.. och jag fick en annan gravidtidning av Mathias när vi skulle handla mjölk. Så jag har läst en massa sedan igår. Vad intressant det är att läsa om saker som man själv kan koppla till! Vad man ska packa i BB-väskan, vilken vagn som är bäst för just oss, bebisnamn, könsfrågor m.m.

T.ex;
Är det okej att "sno" kompisens bebisnamn?
Aaaaaabsolut inte! Har min kompis en dröm om att en dag får döpa sin dotter till Rut, Hanna eller Vilhelmina. Eller t.ex; Mathias syster hade ett namn hon ville döpa sitt barn till, om det blev en dotter, men fick en son.. det gör det ju inte fritt fram för mig att döpa vår dotter (om vi får en) till just det namnet. Men, hon fick ju en son, då kan du ju ta det namnet?, tycker du kanske. Men nej.
Jag hade blivit sjukt jävla ledsen och besviken om en kompis eller bekant till mig hade snott dom namnen vi funderat ut till vår Bula. Jag hade nog blivit så arg och ledsen så jag hade sagt upp bekantskapen. Av alla namn som finns i den stora vida världen; varför just sno något som någon annan drömmer om att ge sitt framtida barn?
Jag hade inte kunnat leva med vetskapen att min polare är sjukligt besviken på mig. Jag kan nog inte ens sätta mig in i situationen, för det skulle aldrig hända.. det finns inte i min värld.
Vad tycker du? Är det okej att sno kompisens bebisnamn?

Sen läste jag en artikel om att bajsa på sig på BB. Jävlar, vad pinsamt!, tänkte jag för några veckor sedan. Men efter att ha läst om det och pratat med andra så har jag lugnat mig. Det är skit(haha)vanligt att skita ner sig under förlossningen. Så gott som alla gör det. Bebisen "trycker" liksom ut bajset när den ska ut, så vare sig jag vill eller inte så kommer det förmodligen komma en korv på köpet. Barnmorskorna säger att det hör till, dom har sett många bajskorvar under sina karriärer. Min önskan är bara att jag ska slippa att skita på mig inför Mathias. Men jag vill ju se när ungen kommer ut!, grymtade han när jag sa att han fick hålla sig vid mitt huvud när ungen ska ut. Är det fel av mig? Eller kan jag bestämma något sån't?

Nu VET jag att Mathias tänker; men vad fan skriver du i bloggen?! Jag och mitt bajssnack, liksom. Men du som läser (och inte är min Mathias) kanske också är gravid och har samma funderingar.. eller tycker det är apkul med bajs. 

8 kommentarer:

  1. Jag är också rädd för hela bajsgrejen. Fan så pinsamt att skita på sig, även om barnmorskan är van. Jag är inte van med att skita på mig. Haha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är mest Mathias jag är rädd för.. att han ska se't, alltså. Det skulle vara pinsamt. :P

      Radera
  2. Det är gott att bajsa.

    SvaraRadera
  3. Jag kan lugna er med att man är så jävla upptagen med att inte vilja slita ut ungen genom magväggen för att slippa pressa ut den därnereifrån så man bryr sig inte om det kommer varken piss, skit eller blod. Faktum är att dina inälvor skulle komma ut och man skulle nog inte bry sig så mycket om det heller. Bara-det-tar-slut-och-man-får-sin-jävla-belöning. Men alla är juh olika :P

    Däremot tycker jag att du kan kräva att han inte sitter med huvudet mot snippan när ungens huvud är på G ut. Det är din snippa liksom. Men jag hade turen och ha en make som inte ville se det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, kan tänka mig att det är så. :P
      Mathias vill se.. säger han iallafall. :P Men är osäker på ifall jag tänker låta honom göra det. Haha.

      Radera
  4. Jag var rädd för det jag med! Som tur var så slapp jag det, dock kissade jag på mig mitt i alltihop, men det var lixom ingen som brydde som om det! :)

    Och tro mig, jag tror inte din karl kommer att ha tid att titta där nere, för han kommer vara upptagen av att finnas nära dig, vid ansiktet, för där kommer du (troligtvis) vilja ha honom! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, kan tänka mig att det är så. Man själv är ju van vid att folk gör så (jobbade på ett demensboende), och det blir liksom en del av vardagen. Samma är det nog med barnmorskorna/läkarna som kommer få stå ut med mig. ;) Haha.

      Jaa, det är klart jag vill ha honom där. Han ska hålla min hand och badda mig i pannan. Och viktigast av allt; tycka synd om mig. ;D Haha..

      Radera