lördag 2 mars 2013

Åtta

Läste Elfridas "Åtta sanningar om mig" och blev sugen på att bli utmanad. Så jag tog mig friheten att faktiskt bli det.. utmanad;

1: Jag är mörkrädd. Jag fantiserar ihop monster som är ute efter att döda och käka upp mig. När jag är ute med hundarna på natten/när det är mörkt får jag för mig att det (helt plötsligt) finns varulvar ute i mörkret. Dom sitter där i buskarna och bara väntar på att jag ska vända ryggen till, så dom kan anfalla. Dessutom kan jag "höra" steg, som att ett vildsvin springer mot mig och ska döda hundarna. Jag måste dessutom sova med en nattlampa..
2: Nattlampan är dock också till för att jag ska se vart jag springer när jag får mina "vakendrömmar", som jag förmodligen berättat om förr. Jag vaknar och ser saker; spindlar, strutsar, kroppsdelar. En gång låg en gubbe, lik Svullo, i sängen bredvid mig. En annan vaknade jag av att det kom en massa kaktustaggar ur sängen och stack mig. Jag är "vid medvetande" under dessa drömmar.
3: Jag är för dödsstraff. För vissa brott tycker jag bestraffningen borde vara ett skott i pannan.. eller elektriska stolen. Hängning? Alternativt; smaka på sin egna medicin. Dödar du - ska du döden dö. Våldtar du - ska du döden dö.. alternativt; smaka på din egna medicin. Syra i ansiktet ska ge syra i ansiktet. An eye for an eye. Skitsamma! Jag tycker vi har sjukt futtiga straff i Sverige! Skärpning på den fronten. Två-tre år i fängelse för att ha våldtagit någon - kortare tid om du sköter dig? Kanske en sjuttitusen i skadestånd till tjejen vars liv har gått i spillror. Rättvist.. mycket rättvist.
4: Jag tycker egentligen inte om hundar. Jag är en kattmänniska.. jag ville ha katt. Men jag tycker om våra hundar (oftast), väldigt mycket. Mina hundar andras byrackor..
5: Mycket av vad jag tycker och tänker styrs av mitt humör. Är jag på bra humör kan jag t.ex. tycka att tanten framför mig i kön på ICA är så jäkla söt som fastnar med personen i kassan, då denne förmodligen är den första personen på länge tanten fått prata med. Att hon dessutom ska leta fram alla sina sjuttioelva rabattkuponger gör bara att jag flinar lite bredare. Nästa dag kan jag känna att jag vill sparka den "jävla kärringen" framför mig så jävla hårt att hon flyger dit pepparn växer! Fattar hon inte att jag har bråttom hem?! Jag är hungrig! Kissnödig! Jävla fan! Samma med hundarna; ena dagen knyter jag näven i fickan, medan jag skäller på Ester för att hon äter snö. Nästa dag; "Äh, vad är dealen? Lått henne äta snö om hon blir lyckligare av det."
6: Jag får lätt dåligt samvete. Även fast det ibland gäller otroligt löjliga saker. Några exempel är; en gång hade jag sönder en skål på en loppmarknad. Jag ställde tillbaka den på sin plats och skyndade därifrån.. men ångrade mig ett par minuter senare och gick tillbaka och hämtade den och gick och betalade för mig; "annars kommer jag inte kunna sova". En annan gång stannade jag hemma från jobbet för att jag kände mig sjukt nere.. men eftersom det inte var en giltig anledning, tyckte jag, så svarade jag; "jag är sjuk, feber och eeh.. illamående!" när min mamma (som jobbade på samma ställe) ringde och frågade varför jag varit hemma. Fem minuter senare ringde jag och berättade sanningen. Samma med första gången jag tjuvrökte.. jag berättade direkt när jag kom hem. Jag har dessutom aldrig tjuvringt eller plingat på någon dörr och sprungit därifrån. Heller inte pallat äpplen. Ser jag en snigel på en torr asfaltsväg, påväg åt fel håll (från gräset/jorden), kan jag inte bara gå förbi.. den kan ju faktiskt dö! Bäst att flytta den till gräset! Samma med maskar. 
7: Jag gör saker; "bara för att". Jag behåller min piercing i näsan bara för att min farmor och farfar tycker så illa om den. Jag klippte tuppkam, även fast mamma och pappa protesterade; bara för att! Jag funderar på att göra en sidecut nästa gång jag klipper mig. Bara för att alla säger; NEJ! Gör det inte! Sen får ni missförstå mig rätt; jag gör det för att jag tycker det är sjukt snyggt med annorlunda frillor.. och jag trivs som fisken i handsken med min tjurring och min stav i tungan. Inte bara för att. Sen att "baraförattet" triggar mig, det är en annan sak. ;)
8: Jag har haft körkort i snart två år, men har aldrig tankat. JO! Jag försökte tanka en gång.. men det slutade med att jag råkade dränka sidan på bilen med bensin.. och sen dess vågar jag inte. ;) Samma med att jag inte kan dyka.. jag försökte lära mig när jag var yngre, men slog huvudet i botten och har inte vågat försöka dyka sen dess. En riktig fegis är jag!

Sådär, åtta sanningar om mig. Få läsa åtta sanningar om dig..? 

4 kommentarer:

  1. Åh, det var ju skitkul sanningar! Jag känner igen mig i MÅNGA av dem! Jag är också smått mörkrädd, kan inte gå hem ensam utan att vända mig om "för att jag har hört en våldtäktsman följa efter mig" varannan sekund. Alltså det är så sjuuuukt jobbigt! Känner mig aldrig trygg utomhus i mörkret. Usch!

    Kul att du antog utmaningen! :D Skall komma ihåg dig till nästa utmaning också. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar. :P Det roliga är att jag inte tror att det är våldtäktsman, utan nåt djur.. nåt som jag verkligen inte skulle ha någon chans emot. ;)

      Ja, det tycker jag att du ska göra. :)

      Radera
  2. Kommer bara på två sanningar:

    1: Jag älskar spindlar. Är inte rädd för dom.
    2: Jag gillar att titta på Hockey.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh, men det är ju jättebra, Nannez, spindlar är ju definitivt inget att vara skraj för. ;) Visst.. om dom var giftiga eller käkade människor till frukost, då hade jag förstått om du var rädd. ;)
      Hockey är kul om Sverige eller Finland spelar. :P

      Radera