onsdag 13 mars 2013

Vardagslyx

Vardagslyx för ett arbetslös fruntimmer på tjocken; att hundarna bajsar samtidigt, så man bara behöver använda sig av en bajspåse. Både klimatsmart och billigare! Det bästa av allt, dom bajsade samtidigt både igår morse och imorse! Boom! Man bli alldeles till sig!

Igår kväll påpekade Mathias att jag inte bloggat på hela dagen, varav jag svarade att jag inte hade haft tid.. med ett stort flin på läpparna. I måndags köpte jag nämligen det senaste Sims3-spelet; Universitetsliv. Så jag hade fullt upp med att bygga hus, fixa frillor, byta färger på soffor och tapetsera om. Inte en chans att det skulle finnas tid för bloggen. ;) Ni vet, ni som känner mig, att jag inte spelar sims. Jag bygger och inreder. Det är sällan det händer att jag faktiskt spelar. Hah.
Vid två på eftermiddagen så ringde iallafall Hannes och frågade om han fick komma över. "Say whaaat!" (han kommer oftast bara när Mathias är hemma) tänkte jag men tog glatt emot hans sällskap! Med sig hade han munkar (muffins, haha) och american cookies. Vardagslyx med simsspelande. Vardagslyx med sällskap. Vardagslyx med chokladmunk. Och en vardagslyx som var väldigt längesen jag var med om; en halv kopp kaffe! Gott som fan var det! Och jag mådde inte illa av det! Oh my, oh my!

Jag fick skava lite hål i Hannes öron i en timma eller två innan Mathias kom hem.. en halvtimma innan han faktiskt skulle ha slutat! Vardagslyx med att karl'n kommer hem tidigare! Vi satt en stund i soffan och småbabblade lite innan vi förflyttade oss till datorn och tv-spel.. där dom fortsatte i samma anda som i måndag; "Aaand hee.. scooores!".

Japp, vardagslyx!
En till grej som skulle sitta fint nu är att Sandra från Grafiten ringer och säger att vi får lägenheten vi tittade på i måndags. Pricken över i och grädden på moset! Håller tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar