lördag 2 mars 2013

Förbaskad

Jag vill ju ha en ny mobil. En Samsung Galaxy s2:a. På Elgiganten kostar telefonen 2879 riksdaler för tillfället. Dyrt.. men billigt.. men dyrt. Jag vet inte. Men.. jag kollar blocket med ojämna mellanrum. För att förhoppningsvis hitta någon som säljer en sådan, mycket billigare än nypris! Men vad hittar man?
"Samsung Galaxy s2, inköpt i oktober 2012. Inga skador, som nyskick! 2200 kronor!"
"Samsung Galaxy s2, ca. ett år gammal, lite repig. Vill ha 2000 kronor!"
"Samsung Galaxy s2, haft den i 10 mån, 2850 kr inkl. rosa skal!"
Begagnat ska la vara billigt..? För ärligt talat så lägger jag hellre åttahundra spänn extra och får en sprillans ny telefon, än att ge tvåtusen spänn för en ett år gammal lur. Eller är det bara jag?
Eller annonsen jag hittade nyss, den för tvåtusenåttahundrafemtio (jag gillar att bokstavera siffror, okej?) kronor, för en tio månader gammal Samsung.. men man fick ju faktiskt (!) ett rosa ska på köpet. Hur tänkte hon..? När den säljs, alldeles ny, för tjugonio kronor extra.. på Elgiganten.

FOLKS! Begagnat ska vara billigt! Lär er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar