tisdag 19 mars 2013

Frågor

Vilken onaturlig kraft skulle du välja att ha om du fick chansen?
Att kunna flyga, tror jag, eller att kunna prata med djur. Fast att kunna byta skepnad hade varit coolt också. ;)

Om du fick femhundra tusen som skulle slösas på en dag. Vad skulle du slösa dom på?

Att slösa på en dag..? Då är inte att spara undan ett alternativ, alltså?

Jag hade nog köpt en Volvo xc90 till Mathias och mig. En sån vill vi ha.. stort bagage, snygg bil!



Jag hade inte köpt en sprillans ny, men en riktigt fräsch begagnad. Gärna i den färgen som bilden visar. ;) Haha.. för då hade jag nog fått ha den för mig själv.
Att boka en resa hade jag nog med velat göra.. men det känns inte som ett alternativ för tillfället. Det skulle ha fått vänta ett par år.
Jag hade bokat en kastrering var till hundarna! Köpt ljudsystemet som Mathias vill ha.
Sen hade jag självklart köpt lite kläder till oss alla tre; Mathias, mig och Bulan.
Eftersom jag skulle vilja byta ut alla möbler vi har till vita möbler så hade jag nog gjort det med. ;)

Att köpa hus hade varit ett alternativ.. om det inte gällde att slösa pengarna på en dag. Impulsgrejer tycker jag om, men någon måtta får det allt vara.

Om du fick leva på vilket årtionde du ville, vilket skulle det vara?
Fyrtio- eller femtiotalet, tror jag. Tror man hade det trevligare då. Träffades, dansade.. plus att dom hade väldigt fina kläder. ;) Fast.. då för tiden räknade man la med att kvinnorna skulle vara hemma med ungar och hushåll..? Sjuttiotalet, då? Det hade jag med velat uppleva
Jag hade iallafall velat leva då tv, tv-spel och datorer inte härskade fritt. Utan man faktiskt umgicks, gick ut och dansade.. och straffet om en unge inte skötte sig var utegångsförbud istället för utdragen internetsladd.

Hur ser din drömbostad ut?
En vanlig svensson-villa i trä. Gärna i ljusblått eller grönt med vita knutar. Fönster med spröjs. Lagom stor trädgård med äppelträd, plommonträd och smultron. Ett inglasat uterum med värme, för "utomhusvistelse" även under kalla årstider. Vitt staket, med grind och en skylt med texten; varning för hundarna. Tre-fyra sovrum, ett lekrum och ett vardagsrum. Lantligt kök.



Helkaklat badrum, en liten toalett, separat tvättstuga (grovingång) med en dörr ut till trädgården och torkställningen (torkskåp till vintrarna). Ett garage för min och Mathias varsina (framtida) motorcyklar. En snickarbod i anslutning till garaget, för dom gånger jag får för mig att renovera någon möbel. Kan någon ge mig allt detta.. så skulle jag vara evigt tacksam! Tack? 

Vad var du mest rädd för som liten?

Att bli hypnotiserad och bortförd av aliens. Jag råkade titta på ett program där folk påstod att dom hade blivit det, så efter det sov jag alltid med hela kroppen (förutom huvudet) under täcket. Så att aliensarna skulle kunna hypnotisera min händer eller fötter (eller någon annan del av kroppen).. så jag skulle gå (på fötterna eller händerna) med dom in i ufot. Sen att dom förmodligen skulle hypnotisera min hjärna, inte mina händer eller fötter, tänkte jag inte på.. ;)

Finns det någon filmkaraktär du alltid känt igen dig själv i? Och isåfall vem, och varför?
Filmkaraktär.. lilla My. Lotta på bråkmakargatan! Stämmer det, Mathias..? ;)

Du har fått chansen att pussla ihop din egen fantasisläkt, vilka ingår i den?
Min släkt är fantastisk redan som den är! Jag hade inte bytt ut någon  

Vilka tre saker skulle du vilja uppleva innan det är för sent?
Jag tror inte att någonting någonsin blir försent. Om man inte går och dör alldeles för tidigt, vill säga. Men många säger t.ex; "Ut och upplev saker! Res, plugga, vad som helst! Innan ni skaffar barn! Ni blir så låsta!, men jag tycker inte man blir så jävla låst med ett barn. Saker och ting blir la inte lika enkelt, men det är nog minst lika kul att uppleva Kina med ett par tonårsbarn vid sin sida.. visst; dyrare! Men man får spara lite mer/längre. Samma med plugget; måååånga lyckas med plugget, även om man är småbarnförälder. Så uppleva saker kommer jag får göra! Imorgon, om ett år och om femton år! 
Jag vill uppleva lyckan att vara förälder! Innan jag blir för gammal.. jag vill vara ung förälder.
En annan upplevelse är att få skriva på pappren på vårt alldeles egna hus.. gärna det jag nyligen beskrev. Den tredje kan la få vara; att fixa betygen och håva in en titel.. så som behandlingsassistent eller svetsare. 

Men det blir la aldrig försent..? Eller..?

Vilka fyra låtar får dig att verkligen känna, och varför?
Infinity 2008 - Guru Josh Project. Min och Mathias låt, som vi dansade till i Bulgarien. <3
The Loner - Gary Moore. För att jag tänker på min pappa som liten skitunge när jag hör den.. måste ha lyssnat på den samtidigt som jag tittat på foton hos min farmor och farfar.
Dobermann - Raubtier. För att den/texten handlar om Ester.. punkt.
Party Rock Anthem - LMFAO. Tänk så glad en enda liten låt kan göra en. Ännu gladare blir jag när jag ser videon! :)

Hur tror du att din sommar kommer bli? 
Början kommer nog bli jobbig. Med magen. Sommar, värme och höggravid känns inte som en schysst blandning. Men om man tänker på tiden efter första juli (eller efter att Bulan ploppat ut) så kan jag nog inte tänka mig att vi får en bättre sommar. ;)
Annars kommer nog vår sommar vara fylld med frisbeegolf, grillning, parkhäng, öl (saft), min födelsedag, babymys. Och en väldans massa tid spenderad med min mamma och pappa (och bror), som förmodligen kommer bo här när bebisen hittat ut. ;)

Vem berättar du dina hemligheter för?
För Mathias och mina päron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar