fredag 8 mars 2013

Magont

Jag är en förjävligt tråkig matte, det vet jag. Här skiner solen ikapp med fågelkvittret, himlen är så gott som klarblå och här inne sitter jag.. vid datorn. Ester ligger på sängen och Vilma jäser i soffan. Jag vet att jag borde gå ut och gå med dom, men jag får så ont i magen av att gå.
Ringde till sjukvårdsupplysningen igår, och kvinnan jag pratade med trodde att det kunde vara några ligament i magen som töjs ut nu när magen är större. Så det är förmodligen det som gör ont.. inget farligt, men smärtsamt!
Det känns som sendrag, ungefär.. eller början till sendrag. Ni vet när man känner att man är på gång att få sendrag och man gör allt för att hindra det? Så känns det i magen.. mestadels på höger sida. Något "dragande" är det iallafall.. så kan jag beskriva det. Ont gör det!
Dock känner jag inget nu, när jag sitter still. Det kommer när jag går.

Men ingen oro! Bulan rör på sig och sparkar hej vilt! Nu kan jag även känna sparkarna utanpå utan att anstränga mig. T.ex. när jag har armen på magen, som stöd.. så kan armen få sig en karatespark!
Så otrolig härlig känsla! Ni som har varit/är gravida vet la hur det känns? 

2 kommentarer: