måndag 11 mars 2013

Förvirring

Det är måndagen den elfte mars, vecka elva. Graviditetsvecka 23+6 (tror jag?). Ärligt talat är jag dålig på att hålla räkningen på alla dessa veckor.. men enligt vad jag har räknat ut så ska jag ha gått tjugofyra fulla veckor imorgon, tisdag. Vilket betyder att vi går in i vecka 25.. imorgon.. eller på onsdag..? Förvirrad morsa-to-be. Visst är det så att jag räknar det såhär; vecka 24+0 imorgon? 24+1 på onsdag? Eller är jag ute och cyklar då? Gudars skymning.. är jag dålig som inte håller reda på sån't där? Alla blivande mammor kan ju alla veckor och dagar helt utan till!

Vecka 23+2, i torsdags.
Iallafall.. när vi, den fjärde februari, var på ultraljudet så sa barnmorskan; "Imorgon har det gått 19 fulla veckor!", och det är fem veckor sedan.. så.. imorgon har jag gått 24 fulla veckor.
Usch.. hoppas det är okej att bara komma ihåg beräknat födelsedatum. DET vet jag iallafall! Första juli! Skillat att åtminstone komma ihåg det. Tummen upp!


2 kommentarer:

  1. Om du har gått 23+6 på tisdagen, så blir det 24+0 på onsdagen och då har du klivit in i vecka 25! :)
    Du har alltså gått 24 fulla veckor då onsdag! Idag alltså!
    Borde det väl bli? :)

    Fin kul du har fått :) Nästan så man redan saknar att vara gravid, haha! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tisdag är min "hoppa in i nästa vecka"-dag. Så långt vet jag iallafall. :) Men jag vet också nu, att jag är i vecka 25. :)

      Tack, för en gångs skull gillar jag att magen växer. ;)

      Radera