torsdag 7 mars 2013

Tio

..och för att pigga på mig själv lite så tänkte jag svara på tio frågor.. bara för att jag tycker det är kul.

1. Har du brutit mot lagen någon gång?
Ja, jag har kört för fort. Druckit alkohol som minderårig. Jag har skitit i att stanna helt vid en stoppskylt. Min kompis hittade en gång en plånbok med tiotusen spänn i, jag visste vem plånbokens ägare var men höll käften när polaren stoppade pengarna i egen ficka (och delade ut lite till oss andra).
2. Vad är det pinsammaste du varit med om?
Mycket; att t.ex. varit alldeles för full. Rest mig upp och upptäckt att jag gjort ett mensavtryck på stolen. Sagt helt fel saker till helt fel människor m.m. Inte något fruktansvärt, alltså.. men mycket småsaker.
3. Vad är ditt bästa barndomsminne?
Jag har massor av barndomsminnen; som helgerna på Skara Sommarland. Vår första utlandssemster (till Kreta). Danmark och Legoland med kusinerna (med familjer). Sommardagarna med varpa och korvgrillning ute hos morfar. Båtturerna med Bosse då vi stannade mitt på sjön och hoppade från båttaket. När mamma och pappa väckte oss och berättade att dom hade en överraskning och vi åkte till Sagostigen med våra kusiner. En morgon när jag vaknade och våra marsvin hade fått bebisar, och jag sprang och väckte mamma som inte trodde mig när jag berättade det; "Teddy kan inte göra barn, det är omöjligt!" men där låg det allt tre små marsvinsbebisar. Plus mycket mer.
4.  Hur skulle dina vänner beskriva dig?
Dom hemma i Flen/Katrineholm skulle nog beskriva mig som glad och sprallig. Väldigt pratsam och ärlig. Att jag är bra på att lyssna utan att behöva komma med "råd" och att jag är bra på att göra folk glada. Jag ses nog lite som en clown/pajas, som gärna bjuder på mig själv (speciellt om det gör folk glada). Här i Vargön ses jag nog mer som trevlig och glad (ibland jävligt tjurig), men mest som flickvännen som borde tycka bättre om att spela tv-spel och titta på film. Haha. ;)
5. Om en ande gav dig tre önskningar, vad hade du önskat?
Förr hade jag svarat; att alla mina önskningar hade slagit in. Men det tror jag att jag skiter i idag.
Första önskan hade nog varit; att bli några kilon lättare (och fastare, inte fladdrig), utan att jag behövde anstränga mig. Eller nej.. jag ändrar mig nog där; att bli nöjd med hur jag ser ut, hur jag än ser ut. Att inte behöva tänka på vad andra tycker om lår som går ihop, celluliter, bilringar och stora arslen.
Den andra önskningen; en vinst på Triss, på hundratusen kronor i månaden i femtio år (om man nu kan vinna det, annars hade det räckt med tjugofem år). Då hade man kunnat göra vad fan man ville, jobba, plugga, bara gå och såsa, resa utomlands. Vadfan som helst! Köpa en Mini Cooper! Bara att få känna att man inte var tvungen att jobba med något man egentligen inte vill jobba med, bara för att ha råd att överleva.
Den tredje; att antingen mina föräldrar (och brorsa) bodde här i Vargön eller att Mathias föräldrar och syskon bodde i Flen. Helst första alternativet, för självaste Vargön/Vänersborg är bättre än Flen, men jag saknar min familj som fasiken! Jag saknar att bli överbjuden på middag "bara för att", eller när morsan ringde och ville ha med mig ut till stallet. Iallafall; önskar ibland att Mathias och jag hade träffats på en lokal nattklubb istället för i Bulgarien. ;) Även fast Bulgarien-berättelsen är rätt ball..
6. Vad är det dummaste du gjort?
Det allra dummaste jag gjort var att inte fixa gymnasiet. Det ångrar jag så bittert idag, så jag skulle kunna sätta mig och grina. Varför i hela fridens namn satt jag inte med Mallan, Carro och Alme och pluggade som fan i biblioteket istället för att hänga i korridoren med mina andra "polare". Min inställning då för tiden; "Det löser sig!". Men det gör det inte.. för här sitter jag med ofullständiga betyg och önskar att jag skärpt mig som snoris.
7. Vart i världen skulle du helst vilja resa?
Att få all tid i världen på mig att bila igenom USA. Kolla Grand Canyon, åka spårvagn i San Fransisco, knalla runt i New York, klappa hästar på en riktig ranch, besöka Universal Studios. Bara få känna på atmosfären i USA.. även fast det finns mycket skit med det landet, så finns det ändå så mycket man är sugen på att göra.. just i USA. Som dom gör på film. Tänk er stämningen runt jul i New York t.ex? Eller att få sitta på ett fik i Los Angeles? Som dom gör i otaliga filmer!



Island..! Ja, det säger sig självt; rida islandshästar och bada i varma källor.


 Jag hade i och för sig inte tackat nej till att åka någonstans. Faktiskt. Jorden runt hade ju varit något! Det får bli när ungen blivit lite äldre och vi hade hunnit vinna på Triss..! ;)
8. Vad skulle du göra om du vann en miljon kronor?
Inte resa till USA iallafall. Det får bli en annan gång.. jag har ju hela livet på mig!
Jag (personligen) hade självklart spenderat lite på en gång. T.ex. köpt en egen liten bil och en ny telefon. Men resten hade jag baskemig sparat undan. Man får ju ett helt hus för en miljon kronor! Så; sparat undan för att i framtiden köpa (eller bygga) mitt/vårt drömhus.. och en sommarstuga i den staden dör vi inte bor (Vargön eller Flen).
9. Vad tror du händer när man dör?
Har man inget ouppklarat så föds man igen. Om du däremot blir mördad eller påkörd och har något att berätta så blir du ett spöke. Fattar du vad jag menar? Blir du påkörd påväg till jobbet så har du säkerligen något du vill visa eller något du vill att någon ska veta.. som du inte hunnit berätta, innan du gick och dog. Om du däremot tar livet av dig eller ligger för dödsbädden och är "redo" så vill du dö.. om man kan säga så.. så föds du igen, utan att minnas tidigare liv.
Vad jag vill komma fram till är iallafall att jag inte tror att man bara försvinner, själen bara byter plats/kropp. Så, antingen spöke eller reinkarnation (men jag tror inte du blir ett djur, bara en annan människa).  
10. Vad har du alltid velat försöka göra?
Konstig fråga; det heter väl "vad har du alltid velat göra"? Alltså minus försöket.. försöka kan man ju alltid! Eller..? Jag har t.ex. alltid velat galoppera på en sandstrand, alldeles intill vattnet (helt i solnedgång). Ta motorcykelkörkort och skaffa en riktig glidare.


Något jag också alltid har velat göra är; skillnad. Om så bara en liten.. att åka till Afrika och hjälpa till med fattiga och sjuka barn. Skänka leksaker och mat.. tänk er att fixa ihop en hel lastbil med fotbollar, frisbees, bilar och dockor. Eller massor med mat och vatten.. eller t.o.m. saft. Köpa med mig några åsnor eller hästar till föräldrarna. Nyttigt för själen!
Men det kan ju ske i framtiden.. dessa tre grejer. Bara jag ger mig fan på't. Eller hur..? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar