fredag 1 mars 2013

Drömmar

Drömde konstiga drömmar inatt. Inte läskiga som i mardrömmar, men ändå läskiga.
Första drömmen handlade om att jag skulle föda.. och ut kom en pojke som var så välutvecklad att när man kittlade honom så tog han tag i ens händer för att "rädda sig själv". Medan han skrattade, såklart. Helkonstigt, tyckte jag i drömmen; "Ska det verkligen vara såhär?".
I nästa dröm skulle jag också föda, men denna gången kom det ut en pojke som kunde gå. Bara sådär. Som ett föl, eller en kalv. Stapplig till en början, men sen gick han som om han inte gjort något annat.
I båda drömmarna tänkte jag; "Det här är för konstigt, jag tror att jag drömmer.. jo, jag drömmer, för såhär ska det inte vara.". Jag bara konstaterade det, och så fortsatte jag; "Men vi ser vad som händer!". Är det bara jag.. eller är det vanligt att i drömmen komma på att man faktiskt sover och faktiskt bara drömmer? Men kommer överens med sig själv att inte vakna.. för man vill så gärna veta vad som händer? Det händer ofta för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar